-
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów;
-
Odpowiedzialność prawna nauczycieli;
-
Wokół reformy programowej– wykłady interaktywne i warsztaty z doradcami metodycznymi;
-
Programy nauczania w kontekście nowej podstawy programowej;
-
Konstruowanie programów nauczania dla zawodu;
-
Ewaluacja wewnętrzna w szkole;
-
Motywowanie uczniów do nauki;
-
Współpraca szkoły z rodzicami;
-
Sytuacje trudne w szkole. Aspekty prawne relacji nauczyciel-uczeń- rodzic;
-
Stres w pracy nauczyciela;
-
Przemoc w rodzinie– zadania i odpowiedzialność szkoły;
-
Profilaktyka uzależnień (alkohol, nikotyna, narkotyki);
-
Nowe uzależnienia" (Internet, telefon komórkowy, hazard, zakupy, zachowania ryzykowne);
-
Nadmierne używanie Internetu przez uczniów;
-
"Trudny uczeń" w szkole, jako delegat rodziny do poszukiwania pomocy;
-
Złość jako sojusznik nauczyciela;
-
Uczeń jako przedstawiciel subkultury młodzieżowej - szanse i zagrożenia rozwoju;
-
Tworzenie, modernizowanie i doskonalenie koncepcji pracy szkoły;
-
Promocja szkoły/przedszkola i jej współpraca ze środowiskiem lokalnym;
-
Uczeń w szkole- różne aspekty bezpieczeństwa i odpowiedzialności dyrektora, nauczycieli oraz pracowników;
-
Bezpieczeństwo i higiena pracy pracowników pedagogicznych;
-
Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach;
-
Doskonalenie efektywności pracy szkół w zakresie udzielania uczniom i podopiecznym pomocy psychologiczno-pedagogicznej w świetle nowych przepisów prawa oświatowego;
-
Ocena efektywności działań szkoły w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
-
Praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
-
Praca z dzieckiem przewlekle chorym z elementami pierwszej pomocy;
-
Savoir vivre wobec osób niepełnosprawnych, czyli rzecz o tym jak rozmawiać z dziećmi o niepełnosprawności;
-
Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania;
-
Praca z dzieckiem u którego występują zaburzenia zachowania;
-
Praca nauczyciela z uczniem szczególnie uzdolnionym;
-
Współdziałanie nauczycieli z rodzicami w kształtowaniu u dzieci norm współżycia społecznego;
-
Mówić bez wysiłku. Warsztaty z zakresu głosu i wymowy;
-
Teatr szkolny, jako atrakcyjna i pożyteczna forma zajęć pozalekcyjnych;
-
Konflikty w środowisku szkolnym.